ظهور یک امپراطوری! ربات - حشره ؟ :: Pasta Blog

Pasta Blog

The title of your home page
Pasta Blog
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان

ظهور یک امپراطوری! ربات - حشره ؟

Dr.Qasedian | يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۹ ب.ظ

 

دنیای ربات ها بسیار پیچیده و بزرگ شده, به اندازه ای که دور نیست اون روزی که ربات ها هم بخشی از جوامع رو تشکیل میدهند و در کنار ما زندگی خواهند کرد, اما این دنیایی که از آن صحبت می کنیم, اگر قرار به داشتن حشره ای رباتیک در خود داشته باشد, آن حشره قطعا همین ربات های کوچک هستند!

    گروهی از پژوهشگران در آمریکا بیش از هزار ربات هم‌شکل تولید کرده‌اند که می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند و شکل‌های دو بعدی بسازند.در ساخت این ربات‌ها از حشرات الهام گرفته است و رفتارشان هم مثل حشرات است.

 

      طول هر ربات تنها چند سانتیمتر است و هر کدام سه پای نازک همانند عنکبوت دارند. آنها می‌توانند طبق برنامه‌ای که دریافت می‌کنند، با یکدیگر در ارتباط باشند و طراحان امیدوارند که با توجه به این قابلیت، بتوانند از آنها برای کارهایی مثل پاکسازی مناطق آلوده استفاده کنند.

  

 

ولی یکی از قابلیت های مهمی که فعلا این ربات ها قادر به انجام آن هستند, ساخت یک شکل دو بعدی, همانند شکل زیر, است که البته همین کار هم ساعت ها زمان می برد.

 

<

با این حال، پژوهشگرانی که این پروژه را دنبالکرده‌اند، می‌گویند که هنوز راهی طولانی برای رسیدن به اینهدف در پیش است، چون سرعت ربات‌ها کم است. 

 

 

 

ترجمه شده از : +

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">