گزارش من | نقدی بر تصمیمات اشتباه فیفا, اولین ناکام جام جهانی : رونالدو یا ایبراهیمویچ؟ :: Pasta Blog

Pasta Blog

The title of your home page
Pasta Blog
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان





      شاید اولین خبر بد برای فوتبالی ها در آستانه جام جهانی, حذف یکی از دو تیم پرتغال و یا سوئد است. ولی چرا باید تیم هایی چنین دست برای صعود به جام جهانی دست و پا بزنند در حالی که تیم هایی مثل بوسنی و هرزوگوین که شاید چندان لیاقت حضور در جام جهانیی را نداشته باشند از هفته پیش در حال تدارک چیدن برای برزیل باشند؟




       در آستانه سال منتحی به جام جهانی هستیم و طرفاران هر تیمی دنبال کننده اخبار و حواشی تیم ملی کشور خود و یا تیم مورد علاقه خود هستند, هفته ی پیش بازی های مرحله گروهی اروپا تمام شد و مدعیانی از قبیل ایتالیا و اسپانیا و هلند و ... صعودشون رو مسجل کردن, اما تیم هایی مثل پرتغال و فرانسه و سوئد باید چشم انتظار بازی های مرحله پلی آف باشند تا بلیت خود را برای حضور در برزیل بدست رزرو کنند.


       اما چرا باید چنین تیم های مدعی به این شرایط تن دهند؟  شاید دلیلی جز سیاست فیفا برای دادن این شانس به تیم های ضعیف تر و کشور های کوچکتر برای حضور در جام جهانی نباشد. فیفا که برای دسته بندی تیم ها از رنکینگ جهانی آنها استفاده کرده, در برخی گروه ها باعث دادن ضوک بدی به تیم ها شده که شاید بهترین  نمونه همگروهی اسپانیا با فرانسه باشد.


       اما بحث امروز من چیزه دیگری ست و آن بدشانسی دو ستاره در حال درخشش یعنی رونالدو و زلاتان که در بازی پلی آف پرتغال - سوئد, یکی از این دو ستاره باید با جام جهانی خداحافظی کند.


" حتی تصور اینکه رونالدو بشینه خونه اش و با زیر شلواری بازی های هاشم بیک زاده رو تماشا کنه,لرزه به اندام آدم میاندازه"


شما چطور؟ بین پرتغالی که در مسابقات Euro 2012  به نیمه نهایی رسید و سوئد دوست داشتنی با اون زلاتان با اعتماد به نفس فوق العاده بالا, کدوم رو ترجیح میدین؟

من خودم سوئد رو بیشتر دوست دارم!


در آخز هم کاریکاتوری رو ببینید که در سایت گل درج شده بود :






logo

  • Dr.Qasedian

نظرات  (۱)

  • فرزاد علمی
  • من میخوام پرتغال بره؛ راستی با اون تیکه ی بیگ‌زاده اصلا حال نکردم! پرسپولیسی هستی، چرا حالا بیگ‌زاده رو تحقیر می کنی؟ :( مثه اینکه بازیکن تیم ملی کشورت هستا ...؟ بعدش هم در مورد حضور کشور های ضعیفتر باید بگم اگه قرار بود فقط  اینطور کشورها تو جام حضور پیدا می کردند ایرانم باید نمی رفت! (حاجی میدونما ایران تو آسیاست، منظورم یه چیز دیگست) اگه یادت باشه تو 2006 رنکینگ ایران با پرتغال برابر بود! اما آیا بازی هاشون هم یکی بود؟ حضور کشورهای ضعیفتر باعث پیشرفت فوتبال و کشف استعدادهای جدید میشه. وبلاگت هم عالیه! فدا مدا
    پاسخ:
    عرض سلام و همچنین تشکر بابت اینکه مطلب نظرتو نوشتی...
    اول از همه از شما و همه کسایی که بابت اون جمله هام بیک زاده آزرده خاطر شدن عذر می خوام و اینو هم بگم که چون استقلالی ام و هاشم رو خیلی دوست دارم اینو نوشتم که به بقیه توهین نشه( یه جورایی از خودم مایه گذاشتم)  

    دوم اینکه صد البته حرف شما درسته که فیفا می خواد به همه کشور ها شانس حضور رو بده و اینو در متن هم ذکر کردم ولی به نظره خودت نبود پرتغال تو جام جهانی اذیت کننده نیست؟

    سوم اینکه منظوره من از تصمیم اشتباه نوع گروه بندی اروپاست, چون تیم ها زیادن و شانس صعود کم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">