گزارش من | تغییرات روی پوست ناشی از کشیدن سیگار : آزمایشی روی دو قلو ها :: Pasta Blog

Pasta Blog

The title of your home page
Pasta Blog
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان


      سیگار, متاسفانه رفیق تنهایی ها و شادی های خیلی از ما آدما شده, هر وقت که تو اوج کار و یا تو اوج بیکاری هستیم, این فقط سیگاره که می تونه مارو قانع کنه که 5 دقیقه از وقتمون رو صرفش کنیم. 
      
      در مورد مضرات سیگار و اینکه چقدر بده و جیزه و اَهِ, هممون می دونیم که اون کسی که سیگاری باشه, با دیدن و شنیدن یه مطلب از مضرات سیگار دست از سیگار نمی کشه ولی باز هم شاید تیری در تاریکی باشه, و روی یک نفر تاثیر بذاره!

این مطلب هم در مورد مضرات سیگار ست و شرح آزمایشی است از تاثیر سیگار بر سلامت پوست و به زبان ساده پیری زودرس!

     هر ساله در ایالت اوهایو ( Ohio) جشنواره ی دوقلو هایی برگزار می شود که در نوع خود یکی از شلوغ ترین جشنواره هاست, ولی اتفاقی که این جشنواره رو از نمونه های مشابه جدا کرده, مطالعه و تحقیقی است که بر روی شرکت کنندگان این جشنواره انجام شده!

     در بین سال های 2007 تا 2010, 79 جفت از دو قلو ها تحت بررسی قرار گرفتند. ویژگی که این دوقلو ها را از بقیه دوقلو ها متمایز می کرد, اعتیاد به سیگار یکی از قل ها و یا حداقل فاصله 5 ساله ی بین زمان سیگاری شدن آن دو بود که باعث تفاوت ظاهری زیادی بین دوقلو ها شده بود.





     با مطالعاتی که بر روی عکس های گرفته شده از نمونه ها انجام شد, نموداری از تفاوت های افزونگی فوقانی پوست پلک, کیسه های گونه ای,  چین های نازولیبال, چین و چروک لب ها و ... بدست آمد که نتایج قابل توجهی بدست آمد.




     طبق این آزمایشات, سیگار تاثیرات بسزایی بر روی مناطق میانی و پایین صورت می گذارد و بشدت در پیری زود رس تاثیر گذار است. همچنین نتایج آزمایش رو دوقلو هایی که با فاصله 5 ساله از هم شروع به سیگار کشیدن کردن نیز نشان دهنده این بود که حتی 5 سال سابقه ی سیگار کشیدن می تواند تفاوت های قابل توجهی در پیری صورت به ارمغان بیاورد!




ترجمه شده از :  (از اینجا می توانید نکات بیشتری نیز مطالعه فرمایید)
 

نظرات  (۱)

و البته ترجمه شده از اینجا D:
http://1pezeshk.com/archives/2013/11/smoking-really-does-make-you-look-older-a-twin-study-confirms.html
پاسخ:
سلام بازدید کننده عزیز,

من به لینکی که شما ارجاع فرمودید سر زدم, شاید مطلب یکی باشد اما اگر کمی دقت فرمایید از نظر محتوایی تفاوت هایی بین هر دو مطلب می باشد.

با تشکر از توجه شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">