گزارش من | مردم چه کشور هایی, چه مرورگر هایی استفاده می کنند؟, آماری جالب از موزیلا فایرفاکس! :: Pasta Blog

Pasta Blog

The title of your home page
Pasta Blog
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان

 

 

این روزها مرورگرهای (Browser) زیادی وجود دارند که هر کدام با ویژگی متمایز, از شرکتی متفاوت سعی در تصاحب این تب اینترنتی دارند که کدام مرورگر محبوب تر و بهتر است؟

به همین دلیل دانستن این امر که هر مرورگری در هر کشوری به چه میزان مورد استفاده قرار می گیرد, امری حیاتی ست برای کسانی که سعی در مطرح شدند, است.

اما بین این همه اسامی مختلف و لوگو های رنگارنگ, تنها شاید 7 الی 8 مرورگر باشند که اسامی شناخته شده ای باشند.

در ادامه مطلب شاهد  آمار مصرفی مرورگر ها در نقاط مختلف جهان باشید.

 

        از معروف ترین و کاربردی ترین مرورگر های می توان به Opera, IE, Mozilla FireFox, Google Chorme, Safari اشاره کرد که هر کدام ویژگی خاص خودشان را دارند. برای مثال موزیلا فایرفاکس رویای هر برنامه نویس و مدیر سایت و یا حتی هکر ها است و در مقابل مرورگری مثله اپرا شاید روان ترین و ساده ترین و بهترین گزینه برای یک وبگردی راحت ساده باشد, safari هم که اختصاصی اپل می باشد و طرفداران خودش را دارد.

 

 

      ابتدا معرفی مختصری از هر مرورگر را داشته باشیم و بعد سراغ آمار ها برویم.

 


 

Internet Explorer 

ویندوز اینترنت اکسپلورر (به انگلیسی: Windows Internet Explorer)‏ مرورگر وب مایکروسافت و

پراستفاده‌ترین مرورگر در میان کاربران است. این مرورگر به طور پیش فرض همراه با سیستم‌عامل ویندوز نصب می‌شود .

 

 


 

Mozilla FireFox

 

فایرفاکس موزیلا مرورگر وب آزاد و بازمتن برگرفته از موزیلا اپلیکیشن سویت است که توسط بنیاد موزیلا اداره می‌شود. مرورگر تحت وبی است برای مرور و جستجو در بین صفحات اینترنتی با سرعت و امنیت بسیار بالا که محصول کمپانی قدیمی Netscapeاست که در زمینه ارائه ابزار های اینترنتی بسیار محبوب و معروف است. مرورگر فایر فاکس موزیلا محبوب خود را مدیون کیفیت و کارایی بالایش فراتر از سایر مرورگرهای مطرح دنیا مانند Internet Explorer و Opera است زیرا امکانات این مرورگر از قبیل امنیت، سرعت، کیفیت نظر هر کاربری را نیز به خودش جلب میکند.

 

 


 

Opera

 

 

اُپرا یک مرورگر وب رایگان و متن‌بسته وب و نرم‌افزاری اینترنتی نروژی با بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر است که شرکت نرم‌افزاری اپرا آن را توسعه داده‌است. این مرورگر برای کاربری‌های عمومی اینترنتی نظیر نمایش وبسایت‌ها، دریافت و ارسال نامه‌های الکترونیکی، مدیریت ارتباطات، گفتگوی برخط آی‌آرسی، بارگذاری از طریق پروتکل بیت‌تورنت و خواندن فیدهای وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپرا برای کاربرد برروی رایانه‌های شخصی، تلفن‌های همراه و تبلت‌ها به طور رایگان عرضه می‌گردد.

 

 


 

 

Google Chorme

 

گوگل کروم یک مرورگر وب رایگان است که در ۲ سپتامبر ۲۰۰۸ (۱۲ شهریور ۱۳۸۷) توسط شرکت گوگل بر پایهٔ پروژهٔ کرومیوم عرضه شد. در ابتدا نسخهٔ آزمایشی آن برای کاربران نرم‌افزار سیستم‌عامل ویندوز در یک‌صد کشور جهان عرضه شد ولی گوگل اعلام کرد که نسخه‌های منطبق با سیستم‌عامل گنو/لینوکس و رایانهٔ اپل مکینتاش آن هم در آینده توزیع خواهد شد. موتور این مرورگر نرم‌افزار آزاد وب‌کیت  است. از امکانات و قابلیت‌های آن می‌توان به Tabbed browsing، و امکاناتی مشابه Privacy در سافاری و Speed Dial در مرورگر اپرا اشاره نمود.

 

 

 

حالا سراغ آمار برویم:

 

 

 

 

در این تصویر بدست آمده از ویکی پدیا, شما تنها می توانید 4 مرورگر را مورد بررسی قرار بدهید و مرورگری مثله اپرا بدلیل پراکندگی میزان مصرف کنندگان نتوانسته منطقه ای را به خود اختصاص دهد.

 

Internet Explorer

     Mozilla FireFox

♦    Google Chorme


همونطور که می بینید, گوگل کروم طرفداری زیادی رو در سراسر دنیا به خودش اختصاص داده و اینترنت اکسپلورر رو هم اگر چین را نداشته باشه شاید کارش تموم شده باشه!

 

 

 

شما  کدام مرورگر را ترجیح می دهید؟ چرا؟

 

 

نظرات  (۱)

مطلب جالبی بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">